Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
09.09.2007 02:43 - ЗАЩО ПЪРВАНОВ ЗАПЯ „ХУБАВА СИ, МОЯ ГОРО”?
Автор: paoleta Категория: Новини   
Прочетен: 4167 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 17.09.2007 15:45


Оказа се, че у нас управляващите ги е страх от гражданското общество, колкото и нищожно да е то тук, така, както и държавниците по целия свят. Но тук и само тук, те, управляващите, могат и да инициират гражданско общество така, че да обслужва техен интерес. А което не са инициирали, могат да обърнат „в правия”, техния път. 

        До това простичко прозрение, изглежда е достигнал и нашия държавен глава, който веднъж усвои по неведоми пътища една инициатива. Сега се готви с всички сили да излезе в подкрепа на една масова и уникална за България проява- зачестилите протести в подкрепа на българската природа и засиленото влияние на екоорганизациите у нас, като така им застане начело, организирайки нова инициатива под заглавие „Хубава си, моя горо”.   На светлата за мен дата 17 август президентът Георги Първанов обяви старта на нова инициатива под наслов „Хубава си, моя горо”. Оттук насетне вече можем да говорим за новата посока в политиката и грижата за народа на нашия държавен глава. Важен е, обаче въпросът по каква причина Георги Първанов с така гръмко тиражирания си патриотизъм и висшето си историческо образование, прави рязък завой в обществената си нагласа и от бригади, летни семинари, събори и войнишки паметници, изведнъж се обръща към гората /разбирай, екологията/.   Още от самото начало на мандата си, президентът Първанов и неговият антураж се заеха с нелеката задача да вдъхнат на президентството образа на стабилна и авторитетна институция, която се стреми да убеди всички ни, че ще й повярваме рано или късно, че ще разберем, че сме си избрали /ние или съседа/ точния човек, че той е- хем народен, хем пипащ здраво. И нещо много важно-  г-н Първанов, в желанието си да изгради този невиждан нов образ на президент, още от самото начало заявяваше, подчертаваше и държеше да е ясна неговата пълна и безапелационна надпартийност. А за да бъде понесена отговорността на една такава позиция, се изисква много. Защото президентстването не е вечна професия и когато слезеш от този пост, а си твърдо решил да останеш в политиката, няма вече да можеш да разчиташ на „стари другари”, ще ти трябва нов, само твой си електорат. На него и на неговите съветници, обаче им беше някак трудно да поставят границата между авторитет и здрава ръка, която в наши дни те не могат да си позволят така, както си я спомнят. Освен това трябваше и да съберат тези две неща заедно с лишаването от доскорошната партия-майка и набирането на нови фенове-избиратели.   Ще си позволя да кажа, че в това отношение нашият президент се оказа роден под щастлива звезда, тъй като съдбата го постави в ситуация да е държавен глава на държава, лишена почти изцяло от основна своя категория- гражданско общество. Свикнали с ролята на безгласна буква и с постоянната нужда от авторитети, у нас гражданското общество почти ни насили, за да се появи. За зла участ България внесе личен привкус на „новото” явление- вместо нашата гражданска позиция да се явява следствие от държавнически действия или бездействия, то именно той, държавният апарат ни показва как това гражданско общество, обществото на гражданите, трябва да се държи и какво трябва да го вълнува.   И понеже за това от какво се интересува народа не може да се направи масово маркетингово проучване, дори и защото държавния глава го интересува, а и вероятно резултатът ще е, че няма такова нещо, планът за приобщаването на така необходимите избиратели към мощната фигура на „надпартийния” държавен глава започна от най-простото- патриотизма. От това се интересуват всички, обрасли паметници, ограбени археологически находки и липса на основни знания по българска история има навсякъде, ние сме синове на юнашко племе в края на краищата. Пък и темата за патриотизма и историята се свързва в перфектна симбиоза със самата личност на президента. Бидейки историк, политик и член на Столетницата, той хем може да употреби придобитите си по студентстване знания, хем да ги претвори в държавна политика, хем да извлече в своя подкрепа значителен набор от интелектуалци-съпартийци.    И така, г-н президентът яхна патриотизма като вран кон и го поведе към нови висини- накара група хора да му измислят инициатива- „Съхрани българското”-, след което я обяви за своя и я даде на свои хора, за да не излезе тя и нейните цели от необходимото русло. Накичи държавата с лентички и шалове, прие събори, „обществени” клубове и кръжоци по интереси се организираха след специална селекция и в негово присъствие. Г-н Първанов не само каза на хората от какво да се интересуват, какво е модно и граждански значимо в момента, създаде проява на гражданско обещство, но и успешно я канализира. И нещо повече- с активното си участие в нея, той й постави етикет, благодарение на който сега всеки, който се занимава с патриотизъм под каквато и да е форма, е смятан за негово протеже. Така г-н Първанов превърна патриотизма в своя лична кауза. Разбира се, та той е „президент на всички българи”.   Докато президентът обикаляше бригадирите, по-голямата част от народа се вълнуваше за ставащото с природата в България. Отначало никой от властимащите не взимаше насериозно редовните групи поопърпани младежи с картонени табели и музикални инструменти, които крещяха по жълтите павета в защита на тая или оная природа до момента, в който и най-затънтеното селце не се възмути от дън душа от ставащото с природен парк „Странджа”. Наричаните презрително „еколози” изведнъж се оказаха много повече, че дори нахално задръстиха Попа и Орлов мост, след което станаха над 2000, проточиха се в дълго шествие от НДК до „Александър Невски” и с натиск си отвоюваха връщането на статута на „Странджа”. Междувременно изгоряха няколко хиляди акра гори в съмнителни летни пожари, което още повече ескалира напрежението.   В този момент държавният глава и подопечните му работеха вече втора година по своята „патриотична” кауза като затвърждаваха позициите си и даваха патриотизма в ръцете на „най-достойните”. Спадът в интереса към тази акция и ставащото с приородата, обаче ги измъкна от топлината на лагерния огън и ги хвърли в дълбоките води на побеснели от безочието хора, бити от полицията активисти, блогъри, привиквани в ГДБОП и обща отврат към държавата.   Понеже няма такова общество на света, което да живее в сравнително малка държава, вече да има достъп до широк кръг информационни канали и в крайна сметка да не подеме инициативата към собственото си изграждане като „гражданско”, се оказа, че изграждането е започнало от най-невралгичната точка в момента и за ужас на Президентството- без негово участие. Виждайки, че няма начин да спре или да обяви за нищожни претенциите вече не само на екологични организации, но и на много други хора, че обществен натиск има и той дава резултати, президентът взе инфарктното решение да обърне събитията в своя полза като се обяви в защита на този „бунт”. Химнът на протестите спонтанно бил станал „Хубава си моя горо”, казват по вестници и блогове? Чудесно, ще наченем нова инициатива, този път за природата и ще я наречем така.   По традиция екологичните организации са едни от най-мощните в света с широко обществено влияние и сериозни възможности за натиск над държавни апарати. Тяхната основна сила идва от факта, че те са политически и институционално НЕобвързани. У нас, разбира се традициите не са това, което са и тук екологичните организации са някак в периферията на партийните, псевдопартийните, военните и други подобни. И не само това- у нас сега тези „поопърпани” младежи и девойки с шарени екологичночисти дрешки, тамбури, кавали и плетени шапки са готвени за новия авангард на президентската институция. Планът е прост- те всички имат нужда от подкрепа, средства, офиси, организиране. А щом видят, че някой им ги дава и си дава вид, че работи в тяхна полза, те също ще работят за него, когато той заима нужда /след около 5 години, на следващите президентски избори/. В крайна сметка говорим за подкрепа от най-висше държавническо ниво! Затова сега започва нова инициатива, наречена „Хубава си, моя горо”, едно рамо за еколозите и техните съмишленици, защото “Младите хора имат основно място в новата кампания “Хубава си, моя горо”, коментира президентът. Той допълни, че именно последните проблеми, свързани с екологията ни, са го провокирали да създаде тази идея.” /изказване на президента пред радио „Фокус”/. Ще пеем и ще садим дръвчета под зорко око и организирани – „Във връзка с инициативата за опазване на българската гора той /президентът/ обяви, че ще бъдат изградени екологични клубове в партньорство с други екоорганизации, които ще работят през цялата година” /цитат от информация на сайта на Президентството, 17/08/2007г./.   Схемата, както виждате, е същата като с патриотичните президентски прояви - отново клубове, отново основата от вече съществуващи организации, засега само опит за канализиране на следваща инициатива в определени кръгове и за определени цели под негов патронаж, ръководени от негови хора и в изпълнение на внимателно селектирани доброволци.  Ангажирането на хора и институции е започнало още отсега и даже се върви към сливане на патриотичната и екологичната „линии”, за да не остане нищо неконтролирано и необслужващо-  „Първанов: "Съхрани българското" трябва да се обърне и към природата” /http://bulgaria.actualno.com/news_118169.html/. Сливане, в което ще участват „верни другари” на г-н президента като например г-жа Дора Янкова, кмет на община Смолян, настървен последовател на патриотичните му действия, от която ще се изискват нови, екологични визии и която наскоро разшири ски-курорт Перелик на 13000 ha и гласува Момчиловци и връх Преспа за нов ски-курорт /http://bgnature-blacklist.bravehost.com/.   В този случай на г-н президента и неговия антураж не им е необходимо да измислят прояви на гражданско общество- те ги имат почти ежедневно под носа си. Само остава да поканят двама-трима представители, да им обещаят това-онова и после да им се смеят на наивността и желанието да запазят българската природа. След което г-н президента да ни обяви как той е измислил всичко и е изградил цялата инициатива. 

            И какво ще стане впоследствие, ако наистина сега действащи и активно  екологични организации или техни съмишленици се организират в подобно президентско движение? Дали местата на тези хора, които сега са флагманите на тазгодишната „екореволюция” утре няма да бъдат заети от други- нечии синчета и дъщерички? И така тези хора да останат с излъгани надежди, че ще организират и отговарят за гражданските действия на създадените от тях организации, а те, тези организации ще се занимават не с разрушаването на българската природа, а с преизпъление на лесовъдни и земеделски планове- бране на ягоди и рози, засаждане на линийка борчета в бетонна градска среда. А настоящите сайтове savestrandja и saverila ще се изтрият ли магически от поддомейните си и ще се материализират ли също така магически на свои домейни, създадени от хора, които дори не знаят какво значи рециклиране? Дали няма да започне ГДБОП-ско преследване срещу тези, които не пишат за природата, хубавата гора и пр.? Дали тази шумно прокламирана инициатива в крайна сметка няма да е само параван, за да се замажат очите на хората с будна съвест, за да продължат безконтролните строежи и сеч? Дали утре грижата за екологичното равновесие и красотата на българската природа няма да се окажат поредната етикирана инициатива без особен размах, заради която никой честно и граждански мислещ човек няма да може да си изрази мнението, понеже ще го сметнат за пристрастен прокламатор на една държавна институция и нейния настоящ „домакин”? 
За какво гражданско общество и свободно слово говорим, след като на всяка, и на най-незначителната проява на обществено мнение, дори и на патриотизма и природата се слага ръка от висше ръководно ниво и те се превръщат в определение за времето на нечий мандат?!


Тагове:   моя,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. july26 - Добре де
09.09.2007 22:38
,ако не се намеси,защо не се намесва?
Ако се намеси,пак защо го прави?
Леко анархистично звучиш с последното изречение,институциите затова са институции в крайна сметка,не мислиш ли...
И защо се дразниш,ако някой също като теб прегръща идеите ти.това даже би трябвало да те радва,че ,първо,се занимаваш със стойностни и обществено значими неща и ,второ,че имаш някой високо в йерархията,който най-малкото е съгласен с теб.Добре,политиците винаги яхват процесите,това им е работата в крайна сметка,за това ги има и затова ги избираме-да концентрират обществените сили и да се справят с пробермите.Друг въпрос е дали успяват,а и дали могат да успеят за една или друга кауза...
Малко по-емоционално подхождаш,и едностранно донякъде,към въпроси като Съхрани българското и Екология.Никога нещата не са черни или бели само,колкото това да ни се иска.Освен това...една Дора Янкова още като кмет на Момчиловци накара изобщо в България да се заговори за селски и екорогичен туризъм,преди повече от 15 години...
Пак казвам,никой не е прекрасен и съвършен,нито оправдавам когото и да било...
Просто казвам мнението си за написаното от теб,което възприемам като" пламенно и честно изложено мнение,малко едностранчиво и пропито със съмнения,които,дори и сбъднати,все пак биха работили за каузите,за които пледираш"..
И ,моля те,не прехвърляй огъня си върху мен,щото аз не съм Президент все още,но въпреки това не пиша всичко това с цел да те критикувам и убеждавам в нещо,а за да ти изложа една,надявам се така да ме разбереш,безпристрастна гледна точка,която,щом я има,също има някакво основание за това...
В крайна сметка,какво ти трябва,как си представяш да направиш нещо значимо,без подкрепата на много хора и без институционална намеса?Ми според мен няма как,така че ,радвай се по-скоро...!
Айде пак всичко най!!!
цитирай
2. paoleta - Е, знаех си, че не съм се изразила ...
10.09.2007 01:11
Е, знаех си, че не съм се изразила точно:) И затова ти благодаря, че си написал този коментар, той ще ми помогне да се изразя още по-точно.

Когато дадено гражданско общество подема някаква инициатива, тя в повечето случаи идва като идея от същото това общество. Говоря как е на запад- това правят например студентски организации като AIESEC или подобни.Тук, у нас по причина, че гражданското общество едва сега начева, подобни действия не са дело на хората, а на държавници с цел печелене на симпатия, най-просто казано. Аз съм съгласна с теб, че е прекрасно за различни НПО инициативи да има държавна подкрепа и това така трябва да бъде. НО! Не е нормално според мен като я има тази инициатива и тя, понеже се видяло, че привлича много хора, бъде подкрепена от държавата, после същата тази държава едва ли не да регистрира инициативата и всичко, свързано с нея като trademark! Нямам нищо против никой, т.е., който си иска да подема инициативи за патриотизъм и екология, но нека не се опитва държавата да окрупнява така нещата и да слага ръка на подобни идеи. Какво излиза сега? Че всеки, който пее "Хубава си, моя горо" прокламира президентските идеи? Че държавата помага само на своите отрочета, демек тези, които са преминали под президентското крило. Така именно стана със "Съхрани българското"- не само че присвоиха идеята, но и ако някой иска да развива нещо патриотично в своя край, това може да стане само чрез техните хора и клубове, не да си мине по каналния ред. Това заплашва да стане и с екодвиженията. Те сега не са малко в България, я си представи, че Мr President ги обедини под обща шапка, но някак задкулисно, нарече ги "продължение на инициативата, която аз, АЗ, АЗ измислих" и почне да ни казва индиректно, че който иска ековижданията му да имат резултат, трябва да мине от неговата страна. Сега така прави с патриотизма, какво му пречи да го направи и с това? Точно защото едва ли не ежемесечно се сблъсквам с това как, защо, с кого да оранизирам разни инициативи в различни НПО-та и ми се налага постоянно да се подмятаме с държавните институции, точноз атова съ наясно как се прави това и докъде стига!

Защо подчертавам на "аз, аз аз я измислих"? Защото това се тиражира по информационните канали, в това, че идеята да опази българската природа я е измъдрил именно той, Mr. P. се опитва всячески да ни убеди именно той. Освен това съм сигурна, че идеята не е негова, дори и за името. Или някоя организация е потърсила помощ от него или той е събрал 2 и 2, обявявайки резултата за своя измислица. В случая- неформален химн на екобунтарите=новичка инициатива. Накратко, моето мнение е, че г-н президента не прегръща ничии идеи, ако от това не му течат дивиденти. Нормално е за у нас, знам какво ще кажеш. Но, хайде вече да не става нормално! Къде по света си чул някой президент да патронира Greenpeace?! Или да стане лице на антиглобалистите?! Не съм съгласна с това, че политиците са избрани да яхват процеси. напротив, те са избрани, за да направят държавната система в различните й части за нас, гражданите! не да ни яхат и да ни пречат.

Че гората, тревата, плажа и ред други трябва да се пазят ежесекундно си го знам и без да е нужно някой да ми прави специална инициатива за това. Още повече никому не е нужно идеята за патриотизъм или екология да става запазена марка на нечии управляващ. Трябва ли след време да свързваме двете понятия с името на някой точно определен президент или те трябва да са дело на самото общество?! За това говоря! От екология се вълнувало сега обществото казвате? Ми, дайте да се пиша най-висш отговорник и пазещ идеите на екологията! Човек трябва да си знае мястото, да има авторитет. Не може ти нон-стоп да патронираш я концерти, я мачове, я инициативи.Нека държавата да се заеме, ама какво ще направи за Иракли, за другите природни паркове, за Рила г-н президента? В правомощията му ли е? Не, не е! Защо като беше патрон на патриотизма все още по телевизии и радиа се събират пари за църкви, все още има рушащи се паметници, защо всички археолози се жалват и млади учени излизат на протести? Не се прави така, не се действа чрез прах в очите на хората, че правим нещо, Като не си на пост да можеш, тогава натисни тия, които могат- да отчислят средства, да намерят начин.

Но пък, че президентът няма кой знае какви правомощия, много малко хора го знаят. Затова сега той ще се опита да употреби обществения интерес и незнание в своя полза и да каже колко е близо до проблемите на народа. Ще ни показва как се стреми да запази природното богатство, но няма да спре нерегламентираните строежи и изсичането. Ще насади 5 борчета пред медиите и ще емне хората да му развиват идейката, която, пак повтарям, дълбоко се съмнявам, че е негова като формулировка.

Толкова, приятелю, ето, обясних се по-точно. Надявам се си ме разбрал, много държа:) И нищо няма да обръщам срещу теб, за Бога, нали затова сме тук- да пишем и да коментираме.

До скоро :)
цитирай
3. july26 - Малиии,за малко да ме отпочнеш и мен,ама,слава богу,размина ми се...
10.09.2007 01:51
Гледай сега,един президент,с ограничените му правомощия,може да взима страна една или друга само.Не може обаче да спре изсичането на каквото и да било,нали затова си има изпълнителна власт.Та той може да обръща внимание,да патронира,оглавява едни или други движения или там каквото...
Освен това...дали ти ще бъдеш по-популярна и зачетена заради това,което ,надявам се,наистина правиш за екологията,или ще бъде обърнато повече внимание,ако го върши личност като Бриджит Бардо например,или Г-н Президента.Отговорът е еднозначен и затова в цял сват такива личности са цел за привличане в защита или подкрепа на една или друга кауза..
Относно Българското...много е сложен въпросът,и мен ме боли на тая тема,но пак но...толкова дълго нищо не се прави по въпроса от държавата,даже обратното,че чак сме закъснели.Аз вече съм песимист относно това,кое изобщо може да бъде наречено днес "българско".Та малко е патриотарска цялата работа,ако наистине не се канализира на най-високо ниво,със програма и стратегия за години напред,средства също са нужни,за привличане на сънародниците ни тук и навсякъде по света за ЕДНА НАЦИОНАЛНА КАУЗА,НАРЕЧЕНА"България".Само за сравнение,такива програми или каузи със сигурност имат народи и държави като Израел и Гърция например.
Освен това е нужно да се програмират стъпки,не всичски мислят като теб и са готови и могат да действат като теб.Когато опира до много хора,до народ,нация,не бива да се разчита само на ентусиазъм на хора като теб.
Ако знаеш само колко време съм мислил и продължавам какво трябва да се предприеме,за да се съхраним и не само,ами и да тръгнем най-накрая в посока някаква,с цел за близките 5-10 години като народ,и най-накрая да постигнем нещо,и после още нещо,и пак и пак....И не виждам как ще стане,защото колкото сме разединени в момента по всякакви причини,май никога не е било...
Не ми се започва просто на тази тема,щото в един момент просто се запитвам струва ли си да се бориш за нещо,което май вече отдавна го няма,поне във вида,в който май ти го интерпретираш.Една птичка пролет не прави,един българин чувствайки се такъв и борейки се за нещо
на темата"Българското"не означава,че има съмишленици или поне значим брой такива,влагащи същия смисъл в понятието"българско"и в начина да се "бориш"за него..
Ама взех много песимистично да го давам,а не ми се иска...
И да,разбирам те,затова и казвам"пламенно и честно изложено мнение",но...поне за мен нещата са много по-сложни и комплексни и се нуждаят от наистина дълбоки анализи и действие,в което се включва целият интелектуален потенциал на нацията за съставяне на програма първо и после въ самото действие...което ще отнеме години и не съм сигурен,че може да бъде успешно накрая.
Защото това е национален проблем и не може да бъде решен на ниво гражданин.Все едно да стреляш по слон с прашка...
Такива ми ти работи....
цитирай
4. paoleta - Ех, приятелю, да знаеш само КОЛКО си ...
10.09.2007 22:50
Ех, приятелю, да знаеш само КОЛКО си прав. Сигурно знаеш, де! Вярно, напълно вярно пишеш- и за птичката и пролетта и за огромната нужда най-сетне някой да се заеме с развитието на тази наша родина-държава! Така трябва да бъде- да го покажат гражданите на тези, които сме си "назначили" и те да направят необходимото. Факт! Защо хората, гражданите ли? Защото някой някога беше казал, че "държавата, това съм аз".

Благодаря ти за добрите думи по повод моята скрома персона :0 Но държа да ме разбереш точно. Аз съм против това, че щом се подеме някаква инициатива за нещо хубаво, тя не става отворена за всички, които могат да помогнат, а само за тези, които сега са близки, в т.нар. вътрешен кръг на президент, премиер, министър! Не става достъпно за всички, за да могат всички- организации, групи или просто хора да учатсват в него, а само отбрани. Така е, зачети се малко и ще видиш, че е така. После тия канализирани инициативи почват да служат за предизборни агитации. Колко пъти Първанов изтъкваше в подкрепа, че е най-веикия президент "Съхрани българското"? Защо сега шумни патриотични инициативи се провеждат само под негов патронаж? Нима ние останалите не сме патриоти? Така ще стане и с екоинициативата. Ще се определят няколко организации, които да провеждат инициативата му. Не всички, които са работили през годините, а няколко. Нима патриотизма и опазването на природата са негови? Нима грижата за тях е само за него и хората му? Така започва да става. July, те не са за хората, а за избраните! Повярвай ми, така е, занимавам се с това. И няма да направи нищо нито за Иракли, нито за Рила. Само ще организира клубове за поливане на градинки и ще съблюдава процеса, след което в новогодишното си поздравление ще ни твърди колко много е направил за запазването на българската природа изобщо. Порблемите са много по-сериозни от тези. Ще кажеш, че от малкото трябва да се започне. Но той има как да натисне и по по-малкото и по по-голямото! Не са му правомощията проблема.

И пак ти казвам- да, не може да съм аз, аз все още не съм станала популярна /все още:)/, за тази работа е Бриджит Бардо, Силви Вартан, ако щеш и Маги Малеева. НО НЕ ПРЕЗИДЕНТА. Не нашия конкретно- който и да е! За тази работа не са политиците, които да патронират и ръководят това, както става у нас. Не са! Те са, за да създадат необходимите условия нещо да стане.

Такива ми ти работи... :)
цитирай
5. paoleta - И още нещо, July- на кой президент на ...
10.09.2007 23:00
И още нещо, July- на кой президент на демократична държава по света в сайта му има банер на НПО? На кой президент по света на сайта му се публикуват списъци с подбрани ученици и студенти за бригадите, организирани не от него, разбира се /директно/, но от същото това НПО?

И още- в коя демократична държава се подема гражданска инициатива,ез значение от кого, след което за нея трябва да се кандидатства със CV? Тук говорим за чистене и копаене, не за Клуб на учените, например.

Ще видиш, че модела ще е същия и с екодвиженията. Накрая хората, които са крещяли по улиците сега, в крайна сметка ще ги карат да кандидатстват, за да участват в опазването на българската природа и на сайта на Mr. President ще има банер, рекламиращ неговата уж неправителствена организация, която уж ще бъде отворена за всички!
цитирай
6. july26 - Чакай,че и аз се сетих още нещо...
11.09.2007 00:34
Първо,"гражданското общество"предполага наличието на "граждани" и на "общество", и то в оня смисъл , чрез който то се проявява на запад от Сърбия.
Е,тези неща ги няма у нас,гражданите отдавна са граждани на други държави и градове...Що се отнася до обществото...никакво го няма и него,в момента сме аморфна смес от разни прослойки и личности,както и индивиди мноооооого,но не и нация или общество.Айде кажи сега,че не съм прав...!!
И...да те захвана и теб.!!
Екологията не е само Странджа или Плажовете по морето...Имаш ли спомен,че те навивах да чистим лъвовете по Лъвов мост?Помниш ли?И защо не стана,не ти хареса,не продължи нататък,г-це или г-жо...не стана ли дума да ме светнеш по въпроса,че се разконцентрирам,като искам да съм точен и коректен,и се запъвам насред някоя дума....да кажем,г-це Еколожке?
Днес гледам за "Зелените тигри"или нещо подобно,слагат маски на орлите на Орлов мост!Не знам формални ли са ,взели ли са идеята на някого за това,Президента ли ги патронира.Не е и толкова важно!
Важното е ,че нещо се прави,пример някакъв,дори и показен да е ,фалшив може би,но го има...
Още нещо,днес така стана,че отидох в Илиенци.Онзи същия пазар,сега търговски център и МОЛ има даже!!
Там видях просто една друга България,едни други българи,една друга действителност,едни други проблеми и друг начин на живот.Хора,коренно различни от мен,от представата ми за българи и за държавата Българпия!!
И знаеш ли какво разбрах?
Че не АЗ,а те са определящите за лицето на България.Защото са повече,защото се чудят как да свържат двата края и защото не се и замислят върху въпроси,които се разискват на място като това тук например.Когато човек на твоята възраст не прави разлика между топче за тенис и топка за голф...е,изглежда дребна работа,ама не е !!
Бе шокирах се,наистина!!
И как мислиш,че и зобщо можеш да спечелиш подобни хора,разбирай Мнозинството,за твоята кауза!!Та те просто живеят в паралелна вселена някаква,тоест допирни точки никакви-като бит,образование,манталитет,цели..да продължавам ли?
Ще ти кажа още нещо...Звучиш доста елитарно,тоест откъснато от реалните неща...Не че целите ти не са достойни и благородни,но...
В крайна сметка каква е целта?
Признаване на авторско право за това,което правиш?
Президента да си посипе главата с пепел и да се занимава само с това,с което се занимават президентите в демократичните държави?
(Дали президента на Япония и Англия или Франция правят едни и същи неща апропо...?)
Приеми нещата като пример някакъв, че може би и Президента или някой от тези по върховете също са хора, с нормални човешки слабости или желания,защо не и като твоите?
Приеми,че въпреки разликата във възрастта например между мен и теб разликата в мисленето не е особено голяма в случая?
Не може просто така да казваш"Всяка жаба да си знае.....",защото просто не е вярно,а и не е честно...
Та ...кажи ми каква е целта ти с тази пледоария,че не я разбрах ясно?Наистина,не се заяждам...
Не е вярно ,че инициативите не са отворени за всички!Какво означава"отворена инициатива"...или "затворена"??
Ми ти започни нещо толкова обществено полезно,пък...го хвърли на сметището!Лека перифраза от една проговорка,сигурен съм,че я знаеш!
Какво,официално признание ли ти е нужно?
Ми и Господ е казал,че "...по делата ще ги познаете"
Е,какъв е проблема тогава?
цитирай
7. july26 - ...И защо поне за миг не си помислиш,че може и да е запял
11.09.2007 00:42
"Хубава си,моя горо.."или друга песен,просто защото му се пее,защото му харесва песента или още-някоя прозаична причина,поради която и ти би запяла нещо сръбско например?
И всичкото това ти го пиша,защото наистина те смятам за мислеща,нещо сравнително рядко днес в БГ, и че всичкото това ще ти даде нещо повече от това да си мислиш,че те критикувам от пропрезидентски позиции,щото си нямам работа.
С други думи,не всичко е политика,не всичко е режисура и сценарий.Честичко се преплитат,но все пак....
Айде пак спирам,че се поразгорещих повечко май...:))
Удобна възглавница и приятни сънища!!
цитирай
8. paoleta - Ей, то човек като започне кротко, та ...
11.09.2007 00:59
Ей, то човек като започне кротко, та дори ти ще му се качиш на главата. Лъв с Лъв! Защо мен ме държиш отговорна за чистенето на Лъвов мост?! Съгласих се с теб, не виждам за какво спорим в момента. Само казах, че ще е адски трудно да организираш за нещо хубаво когото и да било. По този повод- мислиш ли, че не се занимавам с нещо НПО, след като пиша за това? Очевидно се занимавам. И не, не пледирам за авторски права, към които в случая нямам никакво отношение. Пледирам никой да не създава обществена инициатива, която после да си приписва за своя и само своя измислица, след като тя не е.

Понеже говориш за определящо лице, това е много жалко и аз не искам това да продължава да бъде така. За това се борим- да не са ония хора определящото лице на България. Именно елитарността ще ни отделя от тях. Тя не е признак на отделеност от реалността, нито означава това. Елитарност означава, че нещо по-интелигентно /най-общо казано/и мисля, че това е пътя, който трябва да се поеме.Смятам, че хората от моето и следващите поколения трябва да спрат да се оправдават, че държавата, социалната среда и съседа им пречат да са, а да се взимат в ръце, да учат и да развиват и себе си и държавата. Много хора мислят като мен, те са също елитарни и това е бъдещето, така, като сме по-интелигентни и можещи. Не е селянката на пазара, ние сме бъдещето и ще видиш, че ще е така :)

Вярно е, че всяка жаба трябва да си знае гьола, това е проблема на това обшщество- всички много разбират от всичко, адски сме гениални, а всъщност само гледаме кого да метнем.

Че това, което се прави сега на държавно ниво не е правилно го знаеш и ти, именно защото разликата в мисленето между мен и теб не е голяма. Никой не искам да си посипва главата с пепел, а да си върши работата както трябва. Да, искам да прави като демократичните президенти и ако не може ще го сменим. Нима не е нормално да искам това?! Ще ми кажеш "да, ама не", но натам се развива обещството, младите хора не са вече толкова индеферентни. Това е бъдещето- ставаш, значи работиш. Не ставаш- айде марш!

Отворена инициатива значи всички да могат да работят с нея и за нея, не да са избирани по CV! Да бъдат ангажирани колкото може повече хора, което не се прави. Това значи. Виж, разгледай, прочети и ще ме разбереш - и за официалното признание, и за всичко останало.

И наистина, този разговор излезе малко от граници. не ми се спори с теб, не го намирам за нужно. С този пост изразявам мнение, на което имам право и се радвам, че толкова те интересува.

До скоро :)
цитирай
9. july26 - Уф,аз не споря ...
11.09.2007 02:12
И си много добра в интерпретациите на фактите и тълкуването им,не че ми отговори на конкретните въпроси,Лъвица с Лъвица такава!!!
Добра Пи Ар-ка си,безусловно,ама верно стига толкова тоя път...
Приятно ми беше!!!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: paoleta
Категория: Други
Прочетен: 250987
Постинги: 42
Коментари: 291
Гласове: 852
Архив