Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
06.09.2007 23:40 - В ПАМЕТ НА ПЕВЕЦА
Автор: paoleta Категория: Новини   
Прочетен: 2306 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 17.09.2007 16:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Почина! Днес, на Деня на Съединението на България си отиде Големия, Истинския, Тенора! 

Имаше едно време, когато хората не слушаха вече толкова класическа музика. Тя беше станала признак на снобизъм, на хроничен аристократизъм или на ексцентричност. Но тогава се появи той и разби всички граници. За ужас на благородните и възвишените, Лучано Павароти върна отново класическата, оперната музика към хората като пя в дует с Браян Адамс, Боно и ред други звезди на "новата музика". Освен това, той беше весел и усмихнат, симпатичен и закръглен :) И се харесваше на всички, карташе ги да го слушат. Нормално е! 

Когато бях дете, бях напълно убедена, че канцонетата "O sole mio" е негова песен /всмисъл, както "Рlease forgive me" е песен на Браян Адамс/, докато в един учебник по музика за 5 клас не прочетох, че си е народна песен, фолклорно наследство. Но аз и досега ще я свързвам с Лучано Павароти, защото съм я чула от него за първи път. 

Освен това, не вярвам да има човек, който без удоволстиве да е слушал тримата тенори и да е дебнал за миловидното повдигане на вежди на Павароти и начина, по който си попивапше челото с пространна бяла кърпа. Той си е символ, като кажем "оперен певец", винаги се сещаме първо за него и дори изпитваме трудност да назовен останалите двама /Пласидо Доминго и Хосе Карерас, за справка/  Така Лучано Павароти стана първата celebrity на операта. 

Сега светът загуби за своя капризен и ексцентричен вкус още една велика личност и велик тенор. Дано не се загуби и линията, която той изгради между масовата публика и високото изкуство на операта. Тя ще ни е като част от неговото наследство, наред с хилядите арии и богатия му на мимики образ:) 

Той беше винаги усмихнат. Затова, не мисля, че иска някой да плаче за него, да дава сълзи в последен дар към вечната му памет. По-скоро би искал да се усмихваме като си го спомняме и слушаме, Да му подарим една своя усмивка, която е по-труднопостижима и от най-незначитената сълза. 


С усмивка за великия Лучано Павароти и с поздрав за всички тук- "O sole mio" в клипа отдолу. 

http://youtube.com/watch?v=99kjFdLFjH4&mode=related&search=




Гласувай:
0



1. izolda - :(
07.09.2007 01:59
Мир на праха му....наистина даде много на нас слушателите .....
цитирай
2. zari - Италианците уважават талантите си и хората на изкуството:
07.09.2007 04:52
Градският театър в родния му град Модена ще бъде наречен на името на Лучано Павароти!
Мир на праха на великия тенор!
цитирай
3. sladurana86 - На мен ми е мъчно, че си е отишъл такъв ...
07.09.2007 18:17
На мен ми е мъчно, че си е отишъл такъв човек, името му стана нарицателно, той е велик и затова целия свят скърби за него
цитирай
4. zari - Цял свят тъгува...
08.09.2007 12:01
Кабинетът на принц Чарлз съобщи, че той няма да присъства на погребението на Павароти в италианския град Модена, но ще изпрати венец.

"Като патрон на Кралската опера в продължение на 32 години, разбирам каква звезда бе той сред оперните величия".
И без да съм патрон, аз също разбирам каква величина е този колос!

цитирай
5. viovioi - мерси за клипа!
12.09.2007 14:15
Ще остави трайна следа и ще се помни дълго ...поклон
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: paoleta
Категория: Други
Прочетен: 252124
Постинги: 42
Коментари: 291
Гласове: 852
Архив